AirFrance KLM forsinkelse?
– Få erstatning og kompensation for forsinket eller aflyst AirFrance KLM fly

Var dit AirFrance KLM fly aflyst, overbooket eller forsinket? Så har du krav på helt op til 4.500 kr. i kompensation og erstatning for hver pasager.

Du kan i princippet selv søge erstatning for aflyste eller forsinkede fly direkte hos AirFrance KLM. Problemet er bare, at proceduren  godt kan godt være lidt svær og tidskrævende. 

Flypenge.dk kan derfor tilbyde, at håndtere det hele for dig. Og bedst af alt – det er på No Cure No Pay basis. Du skal intet betale – vi tager kun en mindre del af det vi ender med at skaffe i erstatning eller kompensation til dig.

AirFrance KLM punktlighed

Når det drejer sig og service og punktlighed placerer Air France og KLM sig helt i top.

Air France ligger nr. 9 med 23,94% forsinkelser, hvilket placerer dem lige over midten tæt knyttet til både Turkish Airlines med 23,76% forsinkelser, SAS med 23,63% forsinkelser og British Airways med 23,21% forsinkelser.

KLM ligger sig klart i top på en anden plads med 14,38 % forsinkelser. KLM er således kun 0,04% fra at hæve til førstepladsen.

Se hvilket flyselskab som indtog førstepladsen over de mest punktlige flyselskaber i 2018.

Forsinket med Air France KLM?

Hvis du er en af de sjældne få, der har oplevet en forsinket flyvning eller aflysning med Air France, så lad FlyPenge hjælpe dig. Se nedenfor, hvor meget kompensation du er berettiget!

Vejrforhold, eller tung lufttrafik kan medføre aflysning eller forsinkelse af KLM-flyvninger. Selvom KLM forsikrer at yde erstatning for dit forsinkede eller aflyste fly, kan du ikke garantere at du får din berettiget kompensation. KLM Airlines vil forsøge at lokke dig med kuponer til f.eks. gratis måltider og hotelophold.

Hvis du rejste med KLM-flyselskaber, og dit fly blev forsinket i mere end 3 timer ved ankomsten, eller hvis dit fly blev aflyst uden forudgående varsel, eller hvis du blev nægtet boarding på grund af oversolgte flybilletter, kan du kræve erstatning på op til 4.500 kr. fra KLM Airlines i overensstemmelse med EU forordning 261/2004.

AirFrance KLM historie

Det blå, hvide og røde logo repræsenterer Frankrigs nationalflag og ikke mindst flyselskabet Air France. Air France er et af de største flyselskaber i Europa. Det ejes af Air France-KLM. De har et af de mest vidtfavnende ruteudbud til verdens største kontinenter, herunder USA, Canada og Asien. Air France- KLM er en del af alliancen ”SkyTeam”. Du kan derfor flyve fra København, Aalborg og Billund til deres store internationale lufthavne i Paris (Charles De Gaulle Airport) og Amsterdam (Schiphol Airport) og videre ud i verden. Før flyselskabet Air France fusionerede med KLM beskæftigede det over 71.000 medarbejdere. Hovedkvarteret ligger på Charles de Gaulle International Airport i nærheden af Paris. Denne lufthavn er en yderst moderne. Sidste år transporterede den næsten 69 millioner passagerer.

KLM Royal Dutch Airlines blev grundlagt i 1919, hvilket gør det til verdens ældste flyselskab, der stadig opererer under sit oprindelige navn. I 2004 fusionerede Air France og KLM til AIR FRANCE KLM. Fusionen blev starten på et stærkt europæisk samarbejde baseret på to stærke brands og knudepunkter, navnlig Amsterdam Lufthavn Schiphol og Paris Charles de Gaulle. KLM opererer med tre kerneforretninger; Passagertransport, fragt og flyvedligeholdelse.

Air France & KLM Royal Dutch Airlines rutenetværk

De to flyselskaber ligger i den absolutte top blandt luftfartsselskaberne i Europa, når det handler om service og præcision. Sammen med Delta Air Lines har de et omfattende rutenetværk til Nordamerika og resten af verden.

I sommersæsonen 2019 begynder Air France og KLM desuden to nye oversøiske ruter til Dallas-Fort Worth i Texas. De to flyselskaber tilbyder i øjeblikket deres kunder adgang til et rutenetværk, der dækker 248 destinationer i 113 lande fra deres hovedkarter i lufthavnen Paris-Charles de Gaulle og Amsterdam-Schiphol.

En kort oversigt over Air France-KLM

  • 2004; Fusion mellem Air France og det hollandske KLM (KLM Royal Dutch Airlines).
  • 2008; Det største flyselskab i verden med hensyn til samlede driftsindtægter og internationale passagerkilometer.
  • 2011; Blev kategoriseret som en af ​​verdens 10 sikreste flyselskaber
  • 2013; Air France-KLM solgte CityJet til Intro Aviation (tysk flyselskab)
  • 2016; Alexandre de Juniac, formand og CEO siden 2013 trådt tilbage og blev erstattet af Jean-Marc Janaillac
  • 2018; Forsøger at erstatte mellemflyvninger, hvor de sigter mod lavere flystøj og brug af biobrændstoffer

Højt serviceniveau

Air France har et strategisk mål om at blive de rejsendes foretrukne flyselskab på afgange fra Europa. Flyselskabet leverer et højt niveau af forplejning ombord. På dine flyvninger til og fra Nordamerika er alle måltider med drikkevarer inkluderet flybilletten. De tager også højde for passagerer, som ernærer sig vegetarisk, herunder vegansk.

Langdistanceflyvninger er indrettet med individuelle touchskærme, hvor du både kan se film, høre musik, eller spille spil. Tiden går derfor hurtigt på selv de længste flyrejser.

AirFrance & KLM og Delta Air Lines tilbyder op til 4 klasser på de fleste ruter
  • First Class – for den kræsne rejsende
  • Business Class – for den rejsende som kræver komfort og service
  • Economy Comfort – for den rejsende som kræver komfort og service; men til specialpris
  • Economy – for den prisbevidste rejsende

Kulturelle og miljømæssige forpligtelser

Air France er engageret i en bæredygtig udvikling og har blandt andre ting indført nyt interiør for at mindske deres fly vægt. Den mindre vægt bidrager med at reducere fossile brændstoffer. Bæredygtighed er ikke selskabets eneste langsigtede mål. Også historiske og kulturelle emner relateret til luftfart, især hvad angår flykoncernes egen historie. På deres webside Air Franc la saga kan du finde interessante artikler, videoer og billeder.

AirFrance vandt Skytrax awards

Det anerkendte Skytrax‘ ”World Airport Awards” uddeler årligt prisen til verdens bedste First Class flyselskab. Det bedømmes bl.a. på komfort, underholdning og service. Priserne uddeles på baggrund af flere millioner passagerinterviews. I 2018 vandt Air France flere priser fra Skytrax, herunder Best First Class Onboard Catering og Best First Class i Europa. Flyselskabet lever derfor i den grad op til deres strategiske mål om at levere den bedste kvalitet oppe blandt skyerne.

Air France KLM anmeldelser og statistiker

Skytrax, som vurderer luftfartsselskaber baseret på deres præstationer og kundeservice, har vurderet Air France til et gennemsnit 5 stjerner ud af 10. Kunderne har bedømt 3 stjerner ud af 5 for deres mad og drikkevarer, underholdning, pladskomfort, personale service og værdi for pengene. Første klasse: langdistanceflyvninger er blevet vurderet 4½ stjerner, mens samme rejse er blevet vurderet 4 stjerner for sin Business Class. Air France får 3½ stjerne for deres økonomiklasse ved langdistanceflyvninger, mens samme økonomiklasse har fået 3-stjerner på kortere ruter.

SkyTrax har vurderet KLM Royal Dutch Airlines 7 ud af 10 stjerner, hvor kunderne har bedømt 4 ud af 5 stjerne for personale service, mens mad og drikkevarer, underholdning, pladskomfort samt værdi for pengene ligesom Air France bedømmes 3 stjerner ud af 5.

 

AirFrance KLM FAQ

 

Giver AirFrance KLM komensation med flyforsinkelse?

Ja, hvis du rejste med KLM-flyselskaber, og dit fly blev forsinket i mere end 3 timer ved ankomsten, kan du kræve erstatning på op til 4.500 kr. fra KLM Airlines i overensstemmelse med EU forordning 261/2004.

Kan du få erstatning ved overbookning af AirFrance KLM fly?

Ja, hvis du blev nægtet boarding på grund af oversolgte flybilletter, kan du kræve erstatning på op til 4.500 kr. fra KLM Airlines i overensstemmelse med EU forordning 261/2004.

Hvor ofte er AirFrance KLM fly forsinket?

Når det drejer sig og service og punktlighed placerer Air France og KLM sig helt i top.

Air France ligger nr. 9 med 23,94% forsinkelser, hvilket placerer dem lige over midten tæt knyttet til både Turkish Airlines med 23,76% forsinkelser, SAS med 23,63% forsinkelser og British Airways med 23,21% forsinkelser.

KLM ligger sig klart i top på en anden plads med 14,38 % forsinkelser. KLM er således kun 0,04% fra at hæve til førstepladsen.

Asta Sahl har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 3.485,00 kr.

Cecilie F. har fløjet med EasyJet og har modtaget: 2.900,00 kr.

Bent Kjær har fløjet med KLM og har modtaget: 4.650,00 kr.

Tommy har fløjet med EasyJet og har modtaget: 4.650,00 kr.

Thea har fløjet med Ryanair og har modtaget: 2.860,00 kr.

Ida Johanne har fløjet med Ryanair og har modtaget: 2.860,00 kr.

Lars Peter Kruse har fløjet med Ryanair og har modtaget: 2.860,00 kr.

Leif har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 9.300,00 kr.

Henrik har fløjet med Ryanair og har modtaget: 7.150,00 kr.

Jákup har fløjet med British Airways og har modtaget: 2.900,00 kr.

Jan har fløjet med Scandinavian Airlines System og har modtaget: 4.650,00 kr.

Eva Gaarsdal har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 4.350,00 kr.

Anna Sofie har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 1.450,00 kr.

Maja Thejlmann har fløjet med KLM og har modtaget: 4.650,00 kr.

Linda har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 4.650,00 kr.

© Copyright 2015 - 2018 Flypenge.dk
Firma adresse: Vestergade 18 E, 1456 København K, KBH, DK | Tel: 44224080 | Email: info@flypenge.dk.
Flypenge.dk | CVR 34593833 | Åbningstider &
Flypenge.dk Rated 4.9 / 5 based on 85 reviews. | Review Flypenge.dk