Forsinkelse og atter forsinkelser.
Luftfartsselskaber som bliver anmodet om kompensationer for aflysninger, forsinkelser og lign. benytter sig ofte af en strategi eller bestemte taktikker, hvor de enten er meget langsomme eller stopper korrespondancen med passageren som fører en sag mod selskabet.
De prøver at gøre det svært og uoverskueligt for de passagerer, som benytter sig af deres rettigheder og som prøver på at få den kompensation, som de er kvalificerede til at få.
Der er også spørgsmålet om antallet af igangværende sager.
Chancerne er, at din sag er en ud af mange tusinde, som et flyselskab kan modtage på en given dag. Det betyder ikke, at dit krav om flyforsinkelse ikke fortjener at blive ordnet, fordi det gør det absolut.
Flypenge arbejder for at skaffe dig det, som du fortjener. Hvis ikke Flypenge kan hjælpe dig, skal du heller ikke betale for hjælpen. Kun hvis din sag bliver løst.
Med det i mente ved vinu, at luftfartsselskaberne vil gøre deres bedste for at udsætte din anmodningog når alt kommer til alt vil de sætte en masse tid og kræfter af, på at undgåat skulle betale dig din kompensation tilbage, for din flyaflysning ellerflyforsinkelse.
I dette indlæg vil vifremhæve et par af de mest almindelige forsinkelsestaktikker, som flyselskaberbruger, når de forsøger at undgå at betale din kompensation for aflysning ellerforsinkelse af dit fly.
Tidsplanerog ekstraordinære omstændigheder
Hvis du undersøger gyldigheden af dit erstatningskrav, er det vigtigt at forstå, at flyselskabet ofte benytter sig af ethvert smuthul eller luske taktikker, som kan gøre det muligt for dem, at afvise dit krav.
Tag f.eks. sondringen mellem hvad der regnes som en ekstraordinær omstændighed. Hvis omstændighederne er helt uden for flyselskabets kontrol, omstændigheder som flyselskabet ikke på nogen måde kunne have spået eller forberedt sig på, og som fører til aflysning af fly, kan de betragtes som ekstraordinære. Imidlertid er det dog en juridisk vurdering og det er normalt her, at sagen mellem flyselskabet og din sagfører vil blive besluttet.
Du kan læse mere om ekstraordinære omstændigheder her.
Et andet eksempel på et smuthul eller luske taktikker, der ser ud til at være en nem udvej for flyselskabet, er hvis dit boardingpas ikke stemmer overens med den planlagte boardingtid. Hvis dit boardingpas viser et senere tidspunkt end den virkelige boardingtid, får flyselskabet lidt spillerum, når det står over for en forsinkelse på tre timer eller mere.
I et tilfælde som dette, vil flyselskabet ofte svare på din forsinkelse eller annulleringskrav. Men kun hvis de tror at den ikke holder i retten. Andre gange vælger flyselskabet ikke at svare.
Flyselskabet svarer ikke pådit krav om kompensation for aflyst fly
Igen spiller antallet afigangværende sager en rolle. Flyselskabet ser dit krav som endnu en i bunken udaf tusindvis af andre sager. Flyaflysninger og forsinkelser er en del af deresforretning.
Dog er det ikke sådan, atde aldrig vil anerkende dit krav om kompensation. Det er bare det, at de ikkevil gøre noget ved det, før du bringer det til deres opmærksomhed ved at gå denekstra mil, som f.eks. at kontakte et juridisk selskab og lign.
Processen til dit erstatningskravforsinkes
Forsinkelsestaktikker eralmindelige, når et flyselskab ikke har et gyldigt bevis for, at du ikkeskyldes en rimelig kompensation for aflysning af fly eller forsinkedeflyvninger.
Når du har indgivet ditkrav, kan du være heldig nok til at modtage et rettidigt svar. Dog er det ikkealtid bare lige sådan.
Flyselskaber gør sjældenttingene lette, for dem som fører sag mod dem. I deres forsøg på at afvise dinpåstand, benytter de sig ofte af data som ikke er korrekt, de skriver mangejuridiske buzzwords og prøver at gøre det hele meget mere kompliceret for dig,i håb om at du giver kampen op mod dem.
Brug Flypenge for de rigtige taktikker
Så snart du har indsendtdin sag til os, så kontakter vi flyselskabet på vegne af dig og overtager dermedsagen for din kompensation. Når du undersøger gyldigheden af dit krav ellervælger en juridisk partner til at hjælpe dig med din påstand og sag, så prøv atsæt dig selv i flyselskabets position og spørg dig selv: ”Kan jeg på en elleranden måde, slippe af med at betale denne kompensation?”.
Flypenge er i konstant forbedring og arbejder hele tiden på at forbedre kompensationsprocessen for flyforsinkelse og flyaflysninger. Vi arbejder altid hårdt på at give vores klienter hvad de fortjener i rette tid, så alle parter kan være tilfredse i sidste ende.
Du kan læse mere om flyforsinkelser her, og mere om flyaflysninger her.