De tre gennembrud som vil revolutionere langdistance flyvninger

Vi danskere elsker at rejse. Vi hopper entusiastisk ombord på fly og søger nye eventyr, i et væk.

Men vi bliver i stigende grad mere bevidste omkring vores velvære ombord på disse langdistance flyvninger. Vil teknologiske udviklinger hjælpe os med at løse dette dilemma?

I 2035, vil der være stort set dobbelt så mange passagerer, som der er i 2019 iflg. International Air Transport Association, som strækker sig fra 3.8 milliarder til hele 7.2 milliarder.

Som luftfartsindustrien forbereder sig på de næste milliarder af nye kunder, så er der her nogle trends, som vil revolutionere flyvning i de næste 10 til 15 år.

Supersoniske flyvere vil eksistere side om side med nuværende flyvemaskiner.

Mens langdistance fly åbner en dør til verden, vil rejsende stadig skulle stå ansigt til ansigt med den hårde fysiske udfordring, med så mange timer ombord, uden at røre sig. Men er der et alternativ?

Ja, det er der – Bare gå ombord på et supersonisk fly.

Et flot nyt supersonisk fly er blevet udviklet i USA og kan reducere en rejse mellem Sydney og Los Angeles fra 15 timer, helt ned il bare 7.5 time. Tokyo til San Fransisco er 5 timer i stedet for 11, New York til London er bare 3.5 time.

Den konstituerende test flyvning vil ikke gå i gang før sent 2018, og kommercialiserede services vil ikke være tilgængelige før midten af 2020’erne. Men dette gennembrud udråber hermed en ny generation af flyvemaskiner, som vil ændre menneskets opfattelse omkring langdistance rejser.

Luftfartsselskaber som f.eks. Japan Airlines, Virgin Atlantic og Delta, har allerede ambitiøse planer om at indsætte supersoniske fly i deres langdistanceflyvninger. Ikke alle rejsende vil være i stand til at kunne betale disse billetpriser i starten af disse supersoniske flyvninger, men et prisfald forventes med tiden.

Kabiner vil få en make-over

Din tid i luften vil være meget mere overkommelig, i det at kabinerne bliver forbedret med et mere ergonomisk rigtig design, bedre menuer og forbedret underholdningssystemer.

Mens kabinerne stadig vil være opdelt mellem førsteklasse, businessklasse og økonomiklassen, så vil selv økonomiklassen få en opgradering:

  • Flyvemaskinerne vil være vinduesløse, lige såvel som væggen og loftet bliver digitale skærme
  • Du boarder igennem en hotel-lignende dobbeltdør
  • Kabinerne vil være konfigurerede efter funktion, som f.eks. familie, senior og gruppe zoner og kabiner med multianvendelige rum, for afslapning og selvbetjening

Teknologi vil radikalt ændre din rejse

Udviklingen af masse-kommerciel flyrejsning har revolutioneret, hvordan vi forbinder os med hinanden i dag. Nu har den digitale revolution til formål at gøre flyvninger til den mest behagelige oplevelse.

I den ikke alt for distancerede fremtid, vil robotter blive tjenere for de rejsende, både i lufthavnen og på selve flyveren. Pilotløse fly er fremtiden.

Sikkerhedsforanstaltninger vil måle og holde øje med den kunstige intelligens, som inkluderer ansigtsgenkendelse, øjne- og fingeraftryksscanninger. Blockchain teknologi, vil holde vores data sikret. Mobile apps vil gøre det muligt at spore ankomster og afgange. Wearable teknologi vil spore dine bevægelser og give dig en personaliseret oplevelse ombord.

Fremtiden vil revolutionere

De næste 15 år bliver en spændende tid inden for luftfart.

Med en teknologi som er i konstant udvikling, er det svært at sige præcist hvad fremtiden har at byde til os. Men en ting er sikkert, der er ikke længe til at ny teknologi vil revolutionere luftfartindustrien.

I mellemtiden, pak dine kufferter og forbered dig på en ny og spændende destination – Din Instagram er klar på at eksplodere!

Læs også hvornår der vil være helt elektriske fly.

Asta har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 467 €

Cecilie har fløjet med EasyJet og har modtaget: 388 €

Bent har fløjet med KLM og har modtaget: 623 €

Tommy har fløjet med EasyJet og har modtaget: 623 €

Thea har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Ida har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Lars har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Leif har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 1.246 €

Henrik har fløjet med Ryanair og har modtaget: 958 €

Jákup har fløjet med British Airways og har modtaget: 388 €

Jan har fløjet med Scandinavian Airlines System og har modtaget: 623 €

Eva har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 582 €

Anna Sofie har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 194 €

Maja har fløjet med KLM og har modtaget: 623 €

Linda har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 623 €