Find svaret på dine spørgsmål her


Hvad er status på min sag?

Du kan altid få svar på dine spørgsmål ved at skrive til os her eller ved at ringe til vores kundeservice på telefon 44 22 40 80.

Det er vigtigt, at du altid har det fulde overblik over hvad der sker i din sag. Når vi har modtaget de første oplysninger fra dig, går vi først igang med at dobbeltjekke de “formelle” oplysninger – hvilket flyselskab der stod for din flyvning, hvor længe flyet var forsinket osv. Dette gør vi, for at sikre at det er det rette flyselskab vi retter dit krav imod, samt for at kunne beregne præcist hvor stor en kompensation du har krav på. Herefter sender vi en skrivelse til flyselskabet, hvor vi gør krav på den kompensation som du har ret til.

Vi sørger samtidig for løbende at følge op på kravet, hvis flyselskabet ikke vender tilbage inden for rimelig tid.

Når flyselskabet har udbetalt din kompensation, bliver pengene først fratrukket fra 19,8 % for at have kørt sagen hos FlyPenge.dk, hvorefter de bliver sat direkte ind på din konto.

Hvor meget har jeg krav på?

Hvor meget du kan få i kompensation fra flyselskabet for dit overbookede, forsinkede eller aflyste fly afhænger af rejsens længde, samt hvor længe du var blevet forsinket da du ankom til dit bestemmelsessted – husk at kompensationen er pr. passager! Se Det koster det.

Har jeg krav på andet?

Ja, det har du. Hvis dit fly er forsinket i mere end 2 timer har du krav på:

  • Gratis måltid og forfriskning
  • Et gratis telefonopkald

Ved en forsinkelse på mere end 5 timer, har du desuden krav på en gratis overnatning (hvis det er nødvendigt) samt transport til og fra lufthavnen i forbindelse med overnatningen.

Hvilke flyselskaber skal betale kompensation?

Alle flyselskaber som er underlagt Flypassagerrettighederne som fastslåes i EU regulationen (EC) 261/2004 er berettiget til at udbetale kompensation ved forsinkelser.

Dvs. ethvert flyselskab, som er registreret i EU (samt Island, Norge og Schweiz), hvor du rejser eller ankommer til EU. Flypenge.dk hjælper alle passagerer som har oplevet forsinkelser, aflysninger eller overbookinger som er underlagt af denne lov.

Hvorfor skal jeg bruge Flypenge.dk?
Undgå at medvirke til ulovlig inkasso! Benyt en samarbejdspartner, der er autoriseret af Politiet til at føre inkasso.

Det VIGTIGSTE du skal være opmærksom på, når du vælger hvem der skal føre din sag om kompensation – uanset om du vælger FlyPenge.dk eller en af vores konkurrenter – er at du vælger en, der lovligt kan føre sagen for dig. Ellers kan du hurtigt komme ud i problemer.

Der er i inkassoloven opstillet en række regler for at sikre, at du som forbruger ikke risikerer at blive snydt eller ved et uheld kommer til at føre ulovlig inkasso. Det kræver nemlig autorisation fra Politiet for at føre inkasso!

For at hjælpe dig til at undgå problemer, har Politiet lavet en komplet liste over alle, der har lov til at føre inkasso i Danmark. Du kan se den komplette liste her: Se liste

Virksomheder der ikke fremgår af denne liste, har ikke tilladelse til at føre inkasso.

Vælg en samarbejdspartner der ikke kræver penge af dig! FlyPenge.dk tilbyder dig en no cure, no pay løsning.

Vi går ind for, at vi kun skal have betaling for vores hjælp med din flykompensationssag, hvis vi også rent faktisk har hjulpet dig!

Og den eneste måde du kan se på om vores hjælp har været pengene værd, er hvis der rent faktisk er kommet penge ind på din konto.

Hos FlyPenge.dk er der ingen udbetaling, forudbetaling, gebyrer eller lignende. Det er rent no cure, no pay, og det koster dig derfor ikke en krone, hvis du ikke også selv får penge ud af det.

Sæt dig i flyselskabets sted – hvem ville du selv betale kompensation til for et forsinket eller aflyst fly?

Flyselskaberne modtager rigtig mange breve fra rigtig mange firmaer der mere eller mindre reelt kræver kompensation for forsinkede eller aflyste fly. Når du skal vælge en samarbejdspartner, så prøv at sætte dig i flyselskabets sted og spørg dig selv “ville jeg udbetale kompensation til dem her?”.

Som et af Danmarks aller største inkassobureauer, er der vægt bag ordene, når FlyPenge.dk, som er en del af HornskovVindberg ®, sender flyselskaberne et brev. Vi følger sagerne helt til dørs, og det ved de. HornskovVindberg ® er samarbejdspartnere med Danmarks to største skyldnerregistre, RKI og Debitor Registret, og vi har mange timers erfaring med håndtering af inddrivelse af penge, både i og udenfor retten. Erfaring tæller!

Jeg er blevet tilbudt ombooking, hvad gør jeg?

Når et flyselskab aflyser en flyafgang, skal selskabet tilbyde dig kompensation eller at blive ombooket til førstgivne afgang. Ved ombooking til førstgivne afgang behøves det ikke at ske med samme flyselskab.

Hvis du har takket ja til ombooking, så skal flyselskabet tilbyde dig gratis mad og drikke imens du venter og under rimelige forhold. Desuden skal du have gratis adgang til at kunne sende emails samt foretage to telefonopkald. Hvis omlægningen betyder, at du først rejser dagen efter den planlagte afgang, så skal flyselskabet tilbyde dig gratis overnatning på hotelophold samt transport mellem lufthavn og hotel. Hvis du selv har betalt for mad og drikke eller hotelopholdet, så kan du kræve at få dækket dine udgifter fra flyselskabet. Husk derfor altid at gemme din kvitteringer.

Hvilke dokumenter skal vi bruge?

For at kunne behandle din sag, skal vi bruge dine personlige oplysninger samt informationer om rejsen og hvor forsinkelsen opstod. I nogle tilfælde har vi også brug for en kopi af e-billetten for at bekræfte dit køb af rejsen. Nogle flyselskaber kræver et billede-id for at bekræfte din identitet.

Hvad betyder ‘no cure, no pay’?

‘No cure, no pay’ betyder, at du kun skal betale noget, hvis det lykkes os at vinde sagen og flyselskabet udbetaler den berettiget kompensationen. Se også Det koster det.

Hvis det derimod ikke lykkes os at inddrive dine penge, så vil du ikke blive opkrævet noget og der er ingen skjulte gebyr – med andre ord har vores service væres gratis!

Hvor lang tid tager det, at behandle min sag?

Dette kan variere, men vi gør alt hvad vi kan, for at du får din kompensation hurtigst muligt. Det er meget forskelligt hvor hurtigt man får svar fra flyselskaberne, og nogle gange svarer de aldrig. Vi følger altid løbende op på alle igangværende sager og presser flyselskaberne til at give svar på din forespørgsel om kompensation. Hvis kravet bliver afvist, så vil vores jurister revurdere din sag, hvor du vil blive tilbudt at bringe din sag for retten. Hvis sagen skal i retten kan det tage over 6 måneder før sagen er afsluttet.

Har jeg ret til kompensation?

Om du er berettiget til kompensation fra flyselskabet for et forsinket, overbooket eller aflyst fly, afhænger i første omgang af, om start- og/eller slutdestinationen ligger inden for EU, hvor længe og hvorfor du var forsinket, samt om flyselskabet er registreret i EU.

FlyrutenEU registreret flyselskabIkke-Eu registreret flyselskab
Fra og til uden for EUNejNej
Fra uden for EU til inden for EUJaNej
Fra inden for EU til uden for EUJaJa
Fra inden for EU til inden for EUJaJa

Men husk at du sagtens kan være berettiget til erstatning, selv om der står “nej” i skemaet, hvis du har haft forbindende fly på rejsen – det gælder også ved charterrejser.

Skemaet siger at jeg er berettiget

For at du er berettiget til kompensation fra flyselskabet, må forsinkelsen ikke skyldes det, der i reglerne kaldes “ekstraordinære omstændigheder” – det vil sige ting, som er helt udenfor flyselskabets kontrol, og som flyselskabet på ingen måde kunne have forudset eller forberedt sig på.
Hvad der er en “ekstraordinær omstændighed” er en juridisk vurdering, og det er normalt her, at slagsmålet mellem flyselskabet og FlyPenge.dks juridiske team står.

– det er særligt hér at du har en stor fordel af vores risikofri hjælp!

Hvad er Flypenge.dk

Flypenge.dk er et privat firma der hjælper forsinkede passagerer med at kræve kompensation fra flyselskaber.

På Flypenge.dk kan du hurtigt og nemt tjekke, om du har ret til kompensation, ved at udfylde vores formular.

Hvis du har ret til kompensation og ønsker hjælp fra Flypenge.dk til at inddrive dit krav, så koster det dig kun noget, hvis vi vinder sagen!

Asta Sahl har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 3.485,00 kr.

Cecilie F. har fløjet med EasyJet og har modtaget: 2.900,00 kr.

Bent Kjær har fløjet med BRUSSELS AIRLINES og har modtaget: 4.650,00 kr.

Tommy har fløjet med Jet Time A/S og har modtaget: 4.650,00 kr.

Thea har fløjet med Primera Air Scandinavia A/S og har modtaget: 2.860,00 kr.

Ida Johanne har fløjet med Primera Air Scandinavia A/S og har modtaget: 2.860,00 kr.

Lars Peter Kruse har fløjet med Primera Air Scandinavia A/S og har modtaget: 2.860,00 kr.

Leif har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 9.300,00 kr.

Henrik har fløjet med Primera Air Scandinavia A/S og har modtaget: 7.150,00 kr.

Jákup har fløjet med Atlantic Airways og har modtaget: 2.900,00 kr.

Jan har fløjet med Scandinavian Airlines System og har modtaget: 4.650,00 kr.

Eva Gaarsdal har fløjet med AIR CANADA og har modtaget: 4.350,00 kr.

Anna Sofie har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 1.450,00 kr.

Maja Thejlmann har fløjet med BRUSSELS AIRLINES og har modtaget: 4.650,00 kr.

Linda har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 4.650,00 kr.

© Copyright 2015 - 2018 Flypenge.dk
Firma adresse: Vestergade 18 E, 1456 København K, DK | Tel: 44224080 | Email: info@flypenge.dk.
Flypenge.dk | CVR 34593833 | Åbningstider &
Flypenge.dk Rated 4.9 / 5 based on 85 reviews. | Review Flypenge.dk