Sådan ser fremtidens flykabiner ud

Det britiske designfirma PriestmanGoode har afsløret et nyt designkoncept for flykabiner til flyselskaber i en tid med COVID-19. Designet skal sikre passagerernes sikkerhed og sundhed, og minimere risikoen for smitte med virus. PriestmanGoode har afsløret et designkoncept for flykabiner i både økonomiklasse og businessklasse, hvilket giver passagererne et indblik i, hvordan flyrejser kan komme til at se ud i den nære fremtid. Pure Skies er et nyt designkoncept for flykabine fra PriestmanGoode. Pure Skies har til formål at "fremtidssikre" mod potentielle nye pandemier og hjælpe med at reducere flyangst, forbedre det personlige rum, hygiejne og gøre en berøringsfri flyrejse mulig. PriestmanGoode har også introduceret ideen om ultraviolet lys og varme til rengøring af flyenes flykabiner før boarding. Teknologi med UVC-stråler dræber virus og bakterier og kommer ind i kroge, man ellers ikke kan nå. Funktionerne i det nye designkoncept inkluderer flysæder med farvebelysning, der med farven lilla signalere at sædet er rengjort. Belysningen skifter derefter til fersken og gule toner, når passagerne går ombord på flyet for at skabe et varmt og positivt miljø. Holdet udtalte, at de fokuserede på, hvordan pladsen i økonomikabinerne var blevet for kompromitteret. De udforskede i projektet, hvordan "en total nytænkning af sædeegenskaber og kabineindretning kan føre til en forbedret passageroplevelse." Andre bemærkelsesværdige designfunktioner inkluderer store skilleskærme, der muliggør større adskillelse mellem passagerer og hulløse sædeskaller i økonomiklassen for at eliminere støvfælder, hvor vira kan gemme sig. PriestmanGoode har inddelt sin nye kabine i to områder - Pure Skies Rooms (businessklasse) og Pure Skies Zones (økonomiklasse). I businessklasse er hvert sæde et helt lukket personligt rum, opdelt af gardiner i fuld længde. I økonomiklasse er sæderækkerne adskilt af gennemsigtige plexiglas vægge, hvilket maksimerer det personlige rum og giver passagererne mulighed for at sidde i gruppen, de rejser i. Underholdningsskærme er blevet elimineret til fordel for passagerernes egne personlige enheder, såsom iPads eller smartphones, for netop at eliminere berøringspunkter. Den ofte uhygiejniske sædebakke er skiftet ud med en bakke, der kan fastgøres til flysæderne. Når kabine-personalet serverer måltider og drikke, vil hver passager få en ny steriliseret bakke, der kan sættes på ryggen af flysædet foran en. Nigel Goode, medstifter og direktør hos PriestmanGoode udtalte: "Vi har set fremad for at forestille os fremtidsscenarier og taget højde for nye passageradfærd drevet af den globale pandemi for at sikre, at vores design kan implementeres inden for få år og vil imødegå passagerers og flyselskabers krav i mange år fremover. ” "Med både passagerer og kabinemedarbejdere i centrum for dette projekt, har vi ikke kun taget udgangspunkt i de nuværende bekymringer ombord, men også forsøgt at sikre, at vores løsninger er fremtidssikret mod fremtidige pandemier." PristmanGoode står blandt andet også bag designet på det opsigtsvækkende projekt af den private virksomhed, SpacePerspective, der med en høj-teknologisk ballon flyve passagerer til udkanten af rummet i 2024. Du kan læse mere om dette projekt her. Læs også om Airbus satser på en fremtid med flyvende taxaer.

Asta har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 467 €

Cecilie har fløjet med EasyJet og har modtaget: 388 €

Bent har fløjet med KLM og har modtaget: 623 €

Tommy har fløjet med EasyJet og har modtaget: 623 €

Thea har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Ida har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Lars har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Leif har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 1.246 €

Henrik har fløjet med Ryanair og har modtaget: 958 €

Jákup har fløjet med British Airways og har modtaget: 388 €

Jan har fløjet med Scandinavian Airlines System og har modtaget: 623 €

Eva har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 582 €

Anna Sofie har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 194 €

Maja har fløjet med KLM og har modtaget: 623 €

Linda har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 623 €