Hvad har du brug for at vide omkring aflyste fly henover julen

Oplever du ligesom mange andre, at dit fly bliver aflyst og ombooket? – måske har du penge til gode! Henover julen bliver mange fly desværre aflyst, ikke kun på grund af vejret, men fordi flyselskaberne oplever en stigning af personalefravær. Det manglende personale er primært grundet sygdom og selvom COVID-19 stadig florerer omkring os, mener vi ikke at flyselskaberne længere kan bruge dette som en undskyldning for, at rejsen er aflyst eller forsinket. Det er derfor vigtigt, at du har styr på dine rettigheder som passager, når dit fly bliver aflyst. Vi hos Flypenge har mere end 6 års erfaring omkring EU forordningen 261/04, som omhandler passagerrettigheder, hvorfor vi altid er klar med hjælp og rådgivning! Vi hjælper med at kræve refusion af billetter og kompensation for forsinkede og aflyste rejser, ud fra forordningen EU261/2004. Forordningen kan være svær at navigere rundt i og forstå, derfor er det rart, at man som forbruger kan søge hjælp og rådgive sig hos nogle professionelle, som allerede ved alt. Nedenfor kan du kort læse om, hvilke rettigheder du har ved aflysninger og hvor du kan få hjælp til mere. Aflysning:
  • Man har ved aflysning altid ret til at blive ombooket eller få refusion af sine billetter.
  • Sker aflysningen eller ombookningen under 14 dage inden afrejse, kan du være berettiget til at søge om kompensation helt op til 600 € per person, hvis rejsen er fra et EU land eller med et EU registeret flyselskab.
  Det er vigtigt, at du er opmærksom på at, hvis du takker ja til en af følgende alternativer: voucher, gavekort, flightcredits eller cash point, kan du miste din rettighed til at få refunderet beløbet kontant efterfølgende. Du skal derfor være særligt opmærksom på, at flyselskabet ikke bare kan sende dig en en af ovenstående uden, at du aktivt har bedt om denne godtgørelse og du vil derfor stadig have krav på refusion, såfremt du ikke har gjort brug af det modtagede alternativ til refusion for den afslyste rejse. Hvordan søger man kompensation eller får hjælp til refusion? opret sagen allerede i dag på vores hjemmeside: Klik her. Du kan læse meget mere om os, den hjælp vi tilbyder, samt dine rettigheder på vores hjemmeside: Klik her. Har du nogen spørgsmål eller er du i tvivl om dine rettigheder, skal du ikke tøve med at kontakte os på telefon 44 22 40 80. Vi ønsker alle en rigtig glædelig jul.

Asta har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 467 €

Cecilie har fløjet med EasyJet og har modtaget: 388 €

Bent har fløjet med KLM og har modtaget: 623 €

Tommy har fløjet med EasyJet og har modtaget: 623 €

Thea har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Ida har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Lars har fløjet med Ryanair og har modtaget: 383 €

Leif har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 1.246 €

Henrik har fløjet med Ryanair og har modtaget: 958 €

Jákup har fløjet med British Airways og har modtaget: 388 €

Jan har fløjet med Scandinavian Airlines System og har modtaget: 623 €

Eva har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 582 €

Anna Sofie har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 194 €

Maja har fløjet med KLM og har modtaget: 623 €

Linda har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 623 €