Aflyst fly & flyforsinkelse hos EasyJet

EasyJet er et britisk lavprisbaseret flyselskab med hovedkontor i London Luton Airport. Flyselskabet blev etableret i 1995, hvor det dengang kun fløj mellem London Luton og Glasgow og Edinburgh.

Da EasyJet havde modtaget sin første flåde i 1996, startede de på at flyve til Amsterdam, hvilket blev deres første internationale rute. Herefter købte flyselskabet det schweiziske charterflyselskab TEA Basel i 1998, og rebrandede det til EasyJet Switzerland. Derpå blev deres hovedkontor flyttet til Genèves internationale lufthavn.

I 2002 købte EasyJet deres rival Go Fly, der fordoblede deres antal af Boeing 737-300 fly. Flyselskabet overtog også hele andelen af ​​GB Airways fra Bland Group i 2007. De udvidede deres drift til London Gatwick Lufthavn og etablerede en base i Manchester Airport.

Fly og Destinationer

Easyjet Airline har 231 fly bestående af 128 Airbus A319-100, 99 Airbus A320-200 og 4 Airbus A320neo. EasyJet Switzerland har 23 flåder, der omfatter 11 Airbus A319-100 og 12 Airbus A320-200.

EasyJet opererer således ialt med 254 fly. EasyJet Switzerland deler de fleste destinationer med EasyJet Airline.

De mest aktive destinationer er: Paris til Milano, Amsterdam til London, Nice til Paris, London til Geneve, Paris til Toulouse, Belfast til Liverpool, London til Milano, Belfast til London, Barcelona til London, London til Berlin og London til Madrid.

EasyJet Airline Awards

EasyJet vandt i 2017 prisen for bedste flyselskab for forretningsrejser i EMEA region. EMEA står for Europa, Mellemøsten og  Afrika.

EasyJet har også vundet priserne “Vienna International Airport Airline Awards 2016”, for at give en billig pris på flybilletter til forretningsrejsende, “Italian Mission Award 2016”, Award for bedste passagerers flyselskab, “Europe 2015 Schiphol Aviation Awards”.

EasyJet flybilletter anmeldelser & statistik

EasyJets er det tiende mest punktlige flyselskab i Europa med 24,89% forsinkelser. Skytrax, som vurderer luftfartsselskaberne baseret på deres præstations- og kundeservice, har givet EasyJet 6 ud af 10 stjerner baseret på 1007  kunders anmeldelse.

Se hvilket flyselskab som indtog førstepladsen over de mest punktlige flyselskaber i 2018.

EU 261 regelsæt – EasyJet Kompensation rettigheder

EF-forordning 261/2004 gælder for flypassagerer, vis flyvninger afgår fra en hvilken som helst EU-lufthavn med et EU-luftfartsselskab til en EU-destination. Hvis dit fly blev forsinket eller annulleret eller overbooket, har du ret til kompensation på op til 3.485 kr. fra det pågældende flyselskab.

Bemærk: Hvis dit fly blev forsinket ved afrejse i 2 timer eller mere, skal flyselskabet hjælpe dig. De skal bl.a. give dig kuponer til fri mad og drikkevarer, adgang til mindst 2 telefonopkald og e-mails. Flyselskaber bør også give dig hotelophold, hvis du er forsinket natten over.

Får du ikke hjælp i lufthavnen, skal du huske at beholde kvitteringer for udgifter. Flyselskaber betaler kun for ‘rimelige’ udgifter. Du vil ikke få penge tilbage til alkohol, dyre måltider eller luksushoteller.

Passagererne skal bemærke, at kompensation er underlagt visse betingelser og undtagelser. Der vil ikke være nogen kompensation for forsinkelser forårsaget af ekstraordinære omstændigheder, eftersom en sådan forsinkelse eller aflysning er ukontrollerbar. Disse ekstraordinære omstændigheder omfatter ekstremt dårligt vejr, strejke eller sikkerhedsproblemer såsom frygt for et terrorangreb. I sådanne situationer vil passagererne ikke få nogen kompensation.

Ikke desto mindre, hvis der er tale en forsinkelse på mere end 4 timer for en flyvning på 3500 km eller derover; en forsinkelse på 3 timer eller mere inden for en flyvning på 1500 km eller derover og en forsinkelse på 3 timer i tilfælde af fly under 1500 km, har passagerer ret til erstatning i henhold til EU-regelsættet som fastsat i forordningen.

Hvis du er en EasyJet-flypassager, og din flyvning var forsinket eller annulleret af grunde, der kunne have været løst, er du i henhold til forordning (EF) nr. 261/2004 berettiget til erstatning under hensyntagen til afstanden du rejste både inden for Europa og uden for Europa og varigheden af ​​flyforsinkelsen, som skulle være mere end 3 timer.

Overbooking Easyjet

Begrebet boardingafvisning omfatter ikke kun boardingafvisninger, som skyldes overbookning, men også boardingafvisninger af andre grunde, såsom driftsmæssige grunde. Hvis Easyjet har afvist dig mod din vilje, er du berettiget kompensation fra dem. Forsinkelsen skal dog minimum være på to timer, og flyet skal afgå fra en EU-lufthavn ELLER være registreret i EU. Boardingafvisningen giver dig ret til at vælge mellem enten;

  • refusion inden for syv dage af den fulde købspris af billetten for den del eller de dele af rejsen, der ikke blev foretaget OG hvis det er relevant en returflyvning til første afgangssted
  • omlægning af rejsen til vedkommendes endelige bestemmelsessted ved førstgivne lejlighed.
  • ændring af reservationen til et senere tidspunkt efter eget valg

Easyjet skal derudover understøtte forplejning i form af mad og drikke, to gratise telefonopringninger og indkvartering på hotel såfremt det bliver nødvendigt

Du kan læse mere om dine rettigheder ved overbooking og nægtet boarding her.

Mellem EU-lufthavne og ikke EU-lufthavne

  • Hvis du rejser op til 1.500 km eller mindre, kan du kræve du op til 1.450,00 kr.
  • Hvis afstanden er mellem 1.500 – 3.500 km, kan du kræve op til 2.325 kr.
  • Og hvis afstanden er mere end 3500 km og flyforsinkelser i mere end 4 timer, kan du kræve op til 3.485 kr.

Bemærk: Hvis du rejser til et ikke-europæisk land fra et ikke-europæisk land fra et ikke-europæisk flyselskab, er du ikke berettiget til kompensation. Det gælder kun for EU-baserede flyvninger, der rejser i Europa eller til eller fra et EU-medlemsstat.

Flyruten EU registreret flyselskab Ikke-Eu registreret flyselskab
Fra og til uden for EU Ja Nej
Fra uden for EU til inden for EU Ja Nej
Fra inden for EU til uden for EU Ja Ja
Fra inden for EU til inden for EU Ja Ja

Vent ikke på erstatning fra EasyJet. Kræv din kompensation nu!

EasyJet er et stort flyselskab, der opererer med over 200 fly på 700 ruter i 32 lande. Foruden at  transportere over 65 millioner passagerer årligt, fragter EasyJet varer til mange europæiske lande. Luftfragten bidrager til flere interkontinentale ruter. Den kraftige indenlandske og internationale trafik kan skabe forsinkelser med EasyJet-fly.

Du skal ikke bare lade dig fortvivle, hvis du har været udsat for en flyforsinkelse med EasyJet. Du skal gøre krav på dine rettigheder. Passagerer, der rejser med EasyJet, har ret til at anmode om kompensation for forsinkelser og aflysninger. Juridisk kan du kræve kompensation for flyforsinkelser, flyaflysninger eller overbookinger 3 år tilbage.

Sådan får du kompensation for forsinket eller aflyst EasyJet-fly

Flyselskabet er forpligtet til at betale kompensation i tilfælde af flyforsinkelser på over 3 timer, nægtet boarding som følge af overbooking af flyvningen, eller hvis du mister dit forbindende fly på grund af en nuværende flyforsinkelse. EasyJet svarer ikke altid på kompensationsanmodninger fra kunder. Derfor er det en god idé at få hjælp af professionelle, hvis du vil sikre dig dine penge.

Hvis dit fly er forsinket, og du spekulerer på, om du har ret til kompensation eller ej, kan du nemt og enkelt finde ud af om du er berettiget ved at udfylde Flypenges ansøgningsskema. Hos Flypenge har vi specialiseret os i dine rettigheder som flypassager. Vi har et fremragende team af advokater, der hjælper dig med at indgive din sag om kompensation til EasyJet. Alt du skal gøre er at give os dine flyoplysninger, og så klarer vi resten.

Asta Sahl har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 3.485,00 kr.

Cecilie F. har fløjet med EasyJet og har modtaget: 2.900,00 kr.

Bent Kjær har fløjet med KLM og har modtaget: 4.650,00 kr.

Tommy har fløjet med EasyJet og har modtaget: 4.650,00 kr.

Thea har fløjet med Ryanair og har modtaget: 2.860,00 kr.

Ida Johanne har fløjet med Ryanair og har modtaget: 2.860,00 kr.

Lars Peter Kruse har fløjet med Ryanair og har modtaget: 2.860,00 kr.

Leif har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 9.300,00 kr.

Henrik har fløjet med Ryanair og har modtaget: 7.150,00 kr.

Jákup har fløjet med British Airways og har modtaget: 2.900,00 kr.

Jan har fløjet med Scandinavian Airlines System og har modtaget: 4.650,00 kr.

Eva Gaarsdal har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 4.350,00 kr.

Anna Sofie har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 1.450,00 kr.

Maja Thejlmann har fløjet med KLM og har modtaget: 4.650,00 kr.

Linda har fløjet med Norwegian Air Shuttle og har modtaget: 4.650,00 kr.

© Copyright 2015 - 2018 Flypenge.dk
Firma adresse: Vestergade 18 E, 1456 København K, KBH, DK | Tel: 44224080 | Email: info@flypenge.dk.
Flypenge.dk | CVR 34593833 | Åbningstider &
Flypenge.dk Rated 4.9 / 5 based on 85 reviews. | Review Flypenge.dk