Kan du huske sidste gang du sad i et fly? Hvad end det var en forretningsrejse, en ferie til sydens sol eller noget helt tredje, blev du med garanti konfronteret med en række forskellige mennesker. Nogle af dem var måske venlige og søde, mens andre måske var direkte irriterende.
Det siger næsten sig selv, at vi skal være ekstra påpasselige, når vi befinder os i et lille lukket rum med massevis af fremmede mennesker.
Der er specifikt nogle ting, som du bør helt undgå at gøre på din flyrejse. Særligt disse 5 typer kan få nakkehårene til at rejse sig på selv de mest rummelige mennesker.
Folk, der sparker i sædet eller læner sædet helt tilbage
Personen foran dig, der knuser dine knæ ved at lægge sit sædetilbage, så snart flyet letter. Og personen bag dig, der samtidig skubberfødderne på dit sæde eller lægger deres bakke i ryglænet ned, så du ikke harnogen jordisk chance for at finde dig til rette. For det meste sker dette, nåret barn sidder lige bag dig. Børn bliver hurtigt rastløse, når de kedersig. Desværre betyder det, at de ender med at sparke eller skubbe til sædetforan dem. Men hvis du tror, at dette kun sker, når et barn sætter bageller foran dig, så tager du fejl.
Bytte bytte købmand
Personen, der beder dig om at bytte plads, så de kan sidde i nærheden af deres ven eller familie. Det er ikke kun upraktisk og irriterende, det kan faktisk også være direkte pinligt, selvom det ikke er din skyld – for når alt kommer til alt, så har du betalt for at sidde, hvor du gør.
Støjende passagerer
Vi kender vist allepersonen, der smasker sin mad højlydt, mens vedkommende ser tv på deres bærbarecomputer igennem hovedtelefoner, som ikke er lydisoleret. Det er som om, dehelt har glemt, at de befinder sig i et offentligt rum.
Skrigende babyere
Ligeså søde babyer kan være, ligeså irriterende kan de også være.Særligt når de skriger af deres lungers fulde kraft i flyet. Der er ikkeså meget at gøre i denne situation. Forældrene er højst sandsynlig lige såfrustreret. Alt du kan gøre, er at huske et par ørepropper.
Snakkehovedet
Personen derinsisterer på at føre en samtale med dig under hele flyvningen. Detakavede ved situationen er, at du ikke har lyst til at være uhøflig, så du er itvivl om, hvordan du fortæller din sidekammerat, at du ikke vil tale.
Alt for krævende passagerer
Passagererne, der beder om hjælp hele tiden, selvom andre passagerer har mere brug for det. Dem, der ikke kan holde deres stemme nede, når de har klager, og dem, der ikke kan vente på deres tur til at modtage deres flymad. Det er ikke nøjagtigt dit problem, når en flypassager er alt for krævende overfor stewardesserne. Men det kan alligevel være anstrængende og irriterende at være vidende til. Du har næsten lyst til at gå op til dem og sige, “Du er ikke den eneste passager i dette fly!”
Ildelugtende medpassagerer
Det kan være ekstremt ubehageligt at sidde ved sidenaf en person, der enten lugter af tung parfume eller bare har en dårligkropslugt. Men det sker faktisk ofte, og der er ikke ligefrem så meget man kangøre. Ikke desto mindre er det sket før, at en passager er blevet smidt af flyetfør afgang, fordi de angiveligt lugtede.
Sidekammeraten der har kapret armlænet
Hvis du sidder i det midterste sæde, er det mindste, som dine to sidekammeraterkan gøre for dig, at give dig de to armlæn. Du får ikke udsigten fravinduessædet, og du kan ikke komme hurtigt på toilet. Så når dinesidekammerater kaprer armlænene, så er det bare uden hensyntagen til dig.
Læs også om 6 måder hvorpå rejser kan gavne din mentale sundhed.