Når du skal vælge en kompetent partner til at håndtere dit krav på kompensation for et forsinket,
aflyst eller overbooket fly, har vi 3 gode råd:
Det første råd er derfor: Vælg en kompetent partner!
Det andet råd er: Altid få en no cure, no pay aftale!
Det tredje råd er derfor: Spørg dig selv ”ville jeg betale kompensation til dem?”
Hvis dit fly var forsinket i 3 timer eller mere, kan du være berettiget til kompensation fra flyselskabet.
Forsinkelsestidspunktet beregnes fra hvornår du skulle være ankommet til din slutdestination og hvornår du faktisk ankom.
Hvis du flyver fra København med mellemlanding i Amsterdam og slutdestination i London, beregnes forsinkelsen fra hvornår du skulle være landet i London til hvornår du faktisk ankom – Dette er på trods af, at forsinkelsen opstår imellem København og Amsterdam. Er din første flyvning forsinket, så du derfor misser dit forbindelsesfly til London og først ankommer i London 24 timer den oprindeligt planlagte tid, så er din forsinkelse beregnet til at være 24 timer.
Hvis du er blevet nægtet boarding, på grund af en overbooket flyafgang, har du ret til kompensation fra flyselskabet.
Hvis du bliver nægtet boarding på grund af overbooking, er flyselskabet forpligtet til at tilbyde dig et andet fly til samme destination. Refusion af din billet er også en mulighed i nogle tilfælde. Derudover har du ret til et måltid, hvis du bliver forsinket i mere end 2 timer.
De blev ved med at insistere på mine vegne og tjekke op på deres proces og fremskridt.
Flyselskabet gav mig et negativt svar, så jeg kontaktede Flypenge, og de var i stand til at løse alt for mig.
Med en begrænset indsats fra min side er det lykkedes virksomheden at få mig til at refundere 300 dollars.